Veelgestelde vragen
Algemeen
Hoe kan ik klant worden bij Afvalbeheer Nederland B.V.?
Hiervoor kunt u contact met ons opnemen via het offerteformulier.
Wij zullen uw aanvraag in behandeling nemen en u ontvangt binnen 24 uur reactie.
Indien u direct persoonlijk advies zou willen ontvangen, kunt u altijd bellen naar 085 250 2329.
Hoe kan ik jullie bereiken?
U kunt ons op meerdere manier bereiken.
De meest eenvoudige manier is door het invullen van het contactformulier.
Daarnaast kunt u ons altijd bellen op 085 250 2329 of mailen naar info@afvalbeheernederland.nl.
Wat is het werkgebied van Afvalbeheer Nederland B.V.?
Onze dienstverlening voeren wij uit in heel Nederland.
Wij bieden altijd en overal een oplossing.
Waar kan ik de Algemene Voorwaarden vinden?
Onze Algemene Voorwaarden kunt u vinden op de pagina: Voorwaarden.
Ik heb een compliment of klacht. Waar kan ik hiermee terecht?
Complimenten en/of klachten kunt u doorgeven aan onze Klantenservice.
Ledigingen en diensten
Tussen welke tijden moet ik mijn container aanbieden op de ledigingsdag?
De routes worden gereden vanaf 7:00 uur ’s ochtends tot 18:00 uur in de middag.
Uw container dient tussen 7:00 uur en 18:00 uur aangeboden te zijn aan de openbare weg.
Hoe bied ik mijn container aan?
Bij voorkeur plaatst u uw container aan de openbare weg.
Op deze manier is de container gemakkelijk te vinden en te ledigen voor de chauffeur.
Daarnaast geldt voor afzetcontainers:
- De afzetcontainer is maximaal tot de rand gevuld (de lading komt niet boven de rand uit).
- De gevulde afzetcontainer weegt maximaal 10 ton.
Hoe kan ik een extra lediging van mijn container aanvragen?
Het inplannen van een extra lediging is altijd mogelijk.
Dit kan telefonisch of per mail worden aangevraagd.
Het is ook mogelijk om een extra lediging aan te vragen via het contactformulier.
Ik ben mijn container vergeten aan te bieden. Wat nu?
Als de container vol is maar u kunt wachten tot de volgende geplande lediging, hoeft u niets te doen – wij legen hem zoals gebruikelijk.
Lukt dit niet en is een extra lediging nodig? Neem dan per mail of telefonisch contact met ons op.
Wij plannen vervolgens een extra lediging in, maar houd er rekening mee dat hier extra kosten aan verbonden kunnen zijn.
Mijn ledigingsdag valt op een feestdag. Wat nu?
In de meeste gevallen ledigen wij geen containers op feestdagen zelf.
Voor onze restafvalroutes plannen wij dan inhaaldagen in.
U ontvangt ruim van tevoren een overzicht van de inhaaldagen.
Hoe kan ik een afvalkalender ontvangen?
Op een afvalkalender kunt u zien op welke dagen de containers worden geledigd.
Deze ontvangt u automatisch van ons bij aanvang.
Indien u de afvalkalenders nogmaals opgestuurd wil hebben, kunt u hiervoor contact met ons opnemen via het contactformulier.
Hoe regel ik de afvoer van chemisch afval?
Het afvoeren van chemisch afval is een specifieke en complexe opdracht.
Gelukkig ontzorgt Afvalbeheer Nederland B.V. u hier compleet in.
Graag ontvangen wij per mail het type afval, foto’s en bijbehorende MSDS sheets.
De rest regelen wij voor u .
Containers
Welke afvalstoffen zijn toegestaan in mijn container?
Onze acceptatievoorwaarden specificeren welke soorten afval wel of niet in uw container mogen worden geplaatst.
U kunt deze voorwaarden terugvinden in uw contract of op onze website: Acceptatievoorwaarden.
Mijn container is defect, wat moet ik doen?
Een defecte container kan erg vervelend zijn. Geef het probleem aan ons door, zodat wij de container voor u kunnen omwisselen of repareren.
Om de wisseling soepel te laten verlopen, vragen wij u om de mogelijke oorzaak van het defect door te geven.
Daarnaast is het vaak efficiënter om een lege container te wisselen dan een volle container.
Controleer daarom even of de container nog geleegd kan worden, en laat het ons weten bij uw melding.
Mijn container is vies, wat kan ik doen?
U huurt de container bij ons en bent zelf verantwoordelijk voor het schoonhouden ervan.
Indien gewenst, kunnen wij de container professioneel laten reiningen.
Houd er echter rekening mee dat hier kosten aan verbonden zijn.
Mijn container is verdwenen, gestolen of afgebrand. Wat moet ik nu doen?
Geef dit incident door aan uw verzekeraar.
Neem vervolgens contact met ons op, zodat we samen kunnen kijken naar een passende oplossing.
Hoe vol of zwaar mag mijn container zijn?
De maximale belading verschilt per type container en afvalstroom. Hieronder leest u de richtlijnen:
Afzetcontainer: Vul de container tot de rand, zonder dat het afval erboven uitsteekt. De maximale belading is 10 ton, ongeacht het formaat.
Als de container te vol of te zwaar is, kan de chauffeur weigeren deze mee te nemen of te legen.
In dat geval kunnen er extra transportkosten worden berekend.
Rolcontainer: Het maximale gewicht hangt af van de type container en afvalstroom en is terug te vinden in uw contract.
Facturen en betalingen
Hoe zorg ik ervoor dat mijn facturen automatisch geïncasseerd worden?
De facturen zullen standaard automatisch worden geïncasseerd.
Indien dit niet het geval is, kunt u hiervoor een verzoek mailen naar info@afvalbeheernederland.nl.
Vermeld in de e-mail uw bedrijfsnaam en rekeningnummer.
Wat moet ik doen als ik mijn factuur niet heb ontvangen?
Dit kan verschillende oorzaken hebben. Controleer allereerst of de factuur niet terecht is gekomen in uw spambox.
Indien dit niet het geval is, kunt u het beste contact met ons opnemen per mail of telefoon.
Ik wil mijn vragen met betrekking tot mijn factuur met iemand telefonisch bespreken. Welk telefoonnummer kan ik bellen?
Hiervoor kunt u bellen naar 085 250 2329.
Tevens is het mogelijk om een terugbelverzoek in te dienen via het contactformulier.
Wat is het rekeningnummer van Afvalbeheer Nederland B.V.?
U kunt facturen overmaken naar onderstaand rekeningnummer:
ABN AMRO: NL95ABNA0140011560
Mijn factuur klopt niet. Wat moet ik doen?
Dit kan verschillende oorzaken hebben.
Neem hiervoor contact met ons op per mail, telefoon of het contactformulier.
Ik heb een mail "aankondiging ledigingsstop" ontvangen. Wat nu?
Zorg dat u alle openstaande facturen betaald heeft voor de vermelde datum. Op die manier voorkomt u een ledigingsstop.
Heeft u hier vragen over of wenst u meer informatie? Neem dan contact op met onze klantenservice op via het contactformulier.